O mnie

Elżbieta Cerecka Kubiak – jestem logopedą, neurologopedą
i pedagogiem.

Ukończyłam studia magisterskie w ówczesnej Wyższej Szkole Pedagogicznej im. KEN w Krakowie oraz 3 – letnie Fakultatywne Studium Logopedyczne na tej uczelni. W 2022 roku ukończyłam studia podyplomowe w zakresie Neurologopedii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Od 28 lat pracuję w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Praca ta daje mi szerokie spektrum możliwości oddziaływań terapeutycznych.

Wśród moich podopiecznych są zarówno osoby z jąkaniem, jak i z zaburzeniami mowy o typie afatycznym, autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy o innej etiologii, wadami wymowy i wieloma innymi trudnościami w językowym porozumiewaniu się. Dzięki tej różnorodności problemów i ciekawym szkoleniom mam możliwość ciągłego doskonalenia swojego warsztatu pracy oraz pogłębiania wiedzy i umiejętności terapeutycznych.

Od wielu lat prowadzę prywatny gabinet terapeutyczny.

Aby urozmaicić zajęcia korzystam z własnych tekstów pisanych pod kątem ćwiczeń dykcyjnych i artykulacyjnych.

Warsztaty Logopedyczne APEX to praca z osobami, które chcą radzić sobie z problemami w słownym kontakcie z innymi ludźmi, które mają otwartość lub chcą się jej dopiero uczyć. Logopedia, a w szczególności terapia jąkania to fascynująca dziedzina nauki – nie daje możliwości popadania w rutynę. Tutaj każdy jest inny, ma swoją historię, odrębne możliwości i oczekiwania.

Praca w terapii uczy cierpliwości i pokory, a moi podopieczni są doskonałymi nauczycielami.

Kilka lat temu odkryłam fascynującą drogę, jaką daje Alternatywna i Wspomagająca Komunikacja – AAC.

Ukończyłam kurs „Stymulowanie komunikacji w autyzmie – od zabawy do dialogu” oraz szkolenia „Trudne zachowania – łatwe podejście” prowadzone przez Niepubliczną Placówkę Kształcenia Ustawicznego „Promyk Słońca” we Wrocławiu.

Równocześnie poznaję i wykorzystuję w pracy wiedzę z licznych szkoleń z Metody Krakowskiej, np. ćwiczenia stymulacji mechanizmów lewopółkulowych. Uważam bowiem, że nie można ograniczać siebie i swoich podopiecznych do jednego modelu pracy. Zadaniem terapeuty jest umiejętne dobranie metod do potrzeb i możliwości osób objętych opieką, a nie dopasowywanie ich do gotowego wzoru.

Dla osób z problemem jąkania proponuję m.in. przyjazną metodę Van Ripera.

Równolegle poszerzam wiedzę i umiejętności terapeutyczne w pracy z osobami dotkniętymi afazją:

Warsztaty organizowane przez Konferencje Logopedyczne: ”Diagnoza i terapia afazji u osób dorosłych” – Kraków;

„Afazja. Postępowanie we wczesnym okresie udaru. Diagnoza i terapia. Warsztaty neurobiologiczne”– szkolenie w Bydgoszczy.

W pracy z dziećmi z trudnościami w nauce czytania wykorzystuję m.in.:

Metodę Krakowską® prof. Jagody Cieszyńskiej w oparciu o warsztaty: Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania.

Dysponuję bardzo szerokim spektrum pomocy dydaktycznych, które wykorzystuję adekwatnie do potrzeb i możliwości podopiecznych, tych małych i tych dorosłych.